woensdag 21 september 2011

Lekker zwemmen en een prullenbakauto..

Vandaag was het weer eens een vies weertje. Het miezerde de hele dag en omdat ik niet de hele binnen wilde zitten, besloot ik dat de jongens het vast wel leuk zouden vinden om te gaan zwemmen.
Jurre leszwemt nu op dinsdag- en donderdagmiddag in het binnenzwembad in Workum. En aangezien Hidde het iedere keer op een brullen zet als het zover is dat Jurre richting zwembad gaat, vond ik dat Hidde ook wel eens even mocht badderen. Hoewel het fantastisch is om heerlijk te ravotten in het zwembad, is het natuurlijk tegelijkertijd ook heel nuttig voor Jurre. Hij kan dan mooi even een paar baantjes oefenen. De heren hadden er ontzettend veel zin in en zaten dus pijlsnel in de auto.
Druk babbelend reden we richting Workum.
Onderweg kwamen we trouwens ook nog een heuse "prullenbakauto" tegen volgens Jurre.
Ik vond het wel mooi bedacht en ik denk dat we die naam er maar in moeten houden...
Eenmaal bij het zwembad aangekomen was Hidde in ieder geval niet meer te houden. Hij w ist niet hoe snel ie zijn "zwemruft" moest aantrekken en ik had houden en keren om te voorkomen dat ie wegrende richting zwembad. Eenmaal in het water was het feest. Er waren welgeteld acht anderen in het zwembad en het kleine bad hadden we helemaal voor ons alleen. We hebben heerlijk gespetterd en gespatterd en toen de badmeester ook nog de discoverlichting in het bad aandeed was het helemaal feest. Na ruim een uur waren ze uitgespeeld en had ook mem haar "nocht" wel. Toen we thuis waren hebben beide mannekes nog even heerlijk languit op de grond liggend gespeeld, maar heel veel puf hadden ze niet meer. Zelfs Hidde, onze "heisterbyle" niet.
Ik denk dat ze vannacht beiden wel heerlijk zullen slapen...

Geen opmerkingen: