maandag 23 maart 2009

YESSS!!!! Twee jochies!!!!

Maandag 8 september 2008, ik kwam bij de fysio vandaan, reed ik van Bolsward naar Exmorra. Toen zag ik ze; twee ooievaars zaten vlak langs de weg in een weiland. Thuis gekomen zei ik tegen Gosse: "Het duurt vast niet lang meer voor we een voorstel krijgen want de ooievaars zijn in de buurt". Ik kon toen nog weten niet dat ik zo dicht bij de waarheid zat want... 's avonds 23.00 uur ging de telefoon.. We waren nog op en keken elkaar geschrokken aan. "O jeetje, wat krijgen we nu?" Ik liep naar de telefoon en keek automatisch naar de display.. "NAS" stond er met grote letters te lezen. Ik draaide me om mompelde dommig het woordje NAS tegen Gosse terwijl ik de telefoon opnam. "Hallo, met Macky" klonk het aan de andere kant van de lijn, "stoor ik?". Nee hoor, je stoort niet.. "Is Gosse in de buurt?" vervolgde ze. Ja hoor, die is er. "Wil je hem even roepen?" eh, nou, hij zit hier naast me. "Oke, want ik denk namelijk dat ik een heel mooi voorstel voor jullie heb...". "Ho wacht even Macky" zei ik en wat onhandig zette ik de telefoon op de speaker zodat Gosse mee kon luisteren. En toen stak Macky van wal: We hebben eventueel twee broertjes voor jullie. Ze zijn anderhalf en twee-eneenhalf jaar oud. De jongste heet Clarel en de oudste heet Schnaider. Ze zijn wel wat ondervoed maar verder kerngezond. Ze vertelde verder nog wat over de achtergrond van de jongens en eindigde met: "En, wat zeggen jullie ervan?" Wat zeggen wij ervan?? Nou eh... "Fantastisch, eeeehhhh, geweldig, eeeehhhh, super en natuurlijk JA! we accepteren jullie voorstel!!" Vanmorgen hebben we via de mail allemaal formulieren, zoals geboorteaktes en medische verklaringen enz, van de jongens gekregen. En, best spannend natuurlijk, er waren ook fotootjes bij. En, hoe kan het ook anders, natuurlijk zijn het de twee mooiste mannekes ter wereld ................

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo!
Bij toeval kwam ik op jullie website. Leuk hoor, gefeliciteerd met jullie mannetjes! En wat gaan jullie snel!!!! Ik heb sinds 14 maanden mijn zoontje thuis (uit Esperance). Als jullie het leuk vinden, dit is mijn weblog: http://mariannesadoptieverhaal.web-log.nl/mijn_weblog/ Er is trouwens ook een yahoolijst voor iedereen die vanuit Haiti adopteert (Haitikids) en er bestaat een website met de procedures van Nederlandse gezinnen (http://mariannesadoptieverhaal.web-log.nl/mijn_weblog/)
Veel succes met jullie verdere procedure!
Marianne en Bertho